MAA

Kiisto - ArsiNMKY, KAJE C1, PuMaC3p

Isolahden koulu Vaasa

C-poikien SM-sarjan B-Välieräturnaus 19.3.2022

C-pojat pelasivat B-välieräturnauksen 19.3.2022 Vaasassa Isolahden koululla. Vastaan saapuivat ArsiNMKY, KAJE C1 sekä PuMa C3p.

Turnaus alkoi kahdella vierasottelulla Vaasalaisten vielä odottaessa omaa vuoroaan. Avausottelu Puma C3p - ArsiNMKY sekä toisena pelattu KAJE C1 - Puma C3p tarjosivat hienoa ja tasaista lentopalloa, jota oli ilo seurata.

Vaasalaisten urakka alkoi ArsiNMKY:n astuessa vastaan ja ennakkoon olikin odotettavissa tilastojen valossa päivän tiukin ottelu. Ottelu alkoikin tasaisissa merkeissä aina pistetilanteeseen 5-5 asti, jonka jälkeen ArsiNMKY:n vastaanotto alkoi hapuilla Kiiston kovien hyppysyöttöjen edessä. Loppuerä mentiinkin Kiiston hallitessa peliä ilman suurempia omia virheitä. Erä Kiistolle lukemin 16-25. Toinen erä oli lähestulkoon puhtaasti syöttöharjoittelua Kiiston Viktorille sekä Konsta V:lle. Erä Kiistolle 11-25 ja voitto lukemin 0-2.

Seuraavana Kiisto sai vastaansa Puma C3p:n. Ensimmäinen erä alkoi perinteisesti omilla syöttövirheillä molemmilta joukkueilta. Seuraavana Kiiston Viktor tarjoili 7 pisteen syöttöputken. Erä eteni Kiiston hallitessa ottelua kaikilla osa-alueilla ja erävoitto tulikin selkein numeroin 25-8. Toiseen erään Kiisto sekoitti pelaajien roolituksen aivan uusiksi ja erän alku tuottikin Kiistolle hankaluuksia, kun pelaajat sekoilivat omien rooliensa kanssa kentällä. Peli eteni tasaisissa merkeissä aina tasatilanteeseen 12-12, jonka jälkeen saatiin hieman otetta uusista rooleista ja erä taputeltiin kotiin lukemin 25-15 ja peli 2-0.

Kahden pelin jälkeen saimme levähtää hetken ja seurata KAJE C1 - ArsiNMKY -välistä trilleriä. Peli tarjoili yleisölle tunteikkaan ja tiukan ottelun, josta ei draamaakaan puuttunut, kun joukkueet ihmettelivät tuomarin linjauksia oliko pallo kentässä vai ei. Ottelu tarjoili täydet kolme erää erälukemin 17-25, 25-23 ja 15-13.

Viimeisenä Kiistoa vastaan asteli KAJE C1, jota vastaan Kiisto lähti uudella taktiikalla. Uusi taktiikka osoittautuikin erittäin toimivaksi ja tarjoili hyökkäyksiä kaikista mahdollisista paikoista pitäen vastustajan torjunnan vaikeuksissa. Kiisto onnistui myös tässä pelissä katkaisemaan vastustajan selkärangan kovilla syötöillään, joten peli kääntyi lopulta helppoon Kiiston 2-0 voittoon erin 25-13 ja 25-6, jonka Martin päätti hienolla kolmen ässän syöttöputkellaan.

Turnauksen saldona siis kolme hienoa voittoa!

Turnauksessa saimme jälleen nauttia erittäin maukkaan lounaan, jonka toimitti Wanha Wasa Catering.

Iso KIITOS kaikille turnaukseen osallistuneille joukkueille, tuomareille, kirjureille, talkoolaisille, Wanha Wasa Catering sekä katsojille ja muille mukana olleille!

Joukkue jatkaa matkaansa kohti uusia otteluita sekä finaaliviikonloppua, joka pelataan 8.-10.4. Kuortaneella. Tervetuloa Kuortaneelle kannustamaan joukkue ennennäkemättömään iskuun ja taistelemaan kärkisijoituksista.

#VaasanKiisto, #C-Pojat, #KAJE C1, #Puma C3p, #ArsiNMKY, #WanhaWasaCatering

Joukkueen ajankohtaiset ottelut