Painonnostojaoston syksy 2021
PainonnostoJulkaistu: 11.08.2021 12.45

Painonnostojaoston syksy 2021

YLEISTÄ

Painonnostojaosto on yksi Vaasan Kiiston vahvoista menestyslajeistä. Kiiston painonnostajat ovat osallistuneet viime vuosina Suomen mestaruuskilpailuihin sekä voittaneet Masters-kilpailuissa Euroopan että maailman- mestaruustasolla kultaa ja hopeaa. Seuran edustaja mm. Uolevi Kahelin pitää tälläkin hetkellä hallussaan Suomen- ja maailmanennätystuloksia nimissään.

Olemme järjestäneet piirikunnallisia ja aluekilpailuja vuosittain, mutta alkuvuosi 2021 on ollut hiljaiseloa koronavirus- pandemiasta johtuen.

Syyskaudella 2021 Kiiston painonnostajat alkavat toimintansa Vaasan urheiluhallilla (Palokunnan ja ammattiopiston vieressä) syyskuun alussa.

Harrastajat lunastavat Vaasan uimahallin kassalta kausikortin, jonka hinta on 20,40 /kk tai 170 euroa/v. Lisäksi panttina tagistä peritään 14 euroa. Vaasan Kiiston jäsenmaksu on 10 euroa/vuosi.

Kuukausikortti oikeuttaa rajattomaan käyttöön urheiluhallin aukioloaikoina:
ma- to 7-21, pe 8-20 ja la 8-17.

Tarvittavat harrastusvälineet:
- Tavallinen verrytteluasu
- Kunnolliset sisäurheilukengät

Urheiluhallissa on kaikki tarvittavat painonnostovälineet, suihku sekä lukolliset kaapit. Kiiston kokeneet nostajat sekä lajivalmentajat auttavat ja ohjaavat mielellään uusia nostajia.

Painonnosto sopii erittäin hyvin toiseksi lajiksi voimaharjoitteluna myös muiden lajien harrastajille (palloilulajit, yleisurheilu)

Tarkoitus on järjestää myös painonnostokoulu uusille lajin harrastajille, mikäli tulee tarpeeksi osallistujia.

Tervetuloa mukaan !

Juhani Salovaara Puheenjohtaja