Tavoitteet saavutettu, Kiistottaret ykkössarjan Finaaleihin!
SeuraJulkaistu: 27.03.2022 22.46

Tavoitteet saavutettu, Kiistottaret ykkössarjan Finaaleihin!

LP Kiisto - Raision Urheilijat 3-0 (26-24, 27-25, 25-21)

Lauantaina joukkueiden kohtaaminen Raisiossa antoi osviittaa myös tämän päivän otteluun. Tahtojen taistelu tulossa, tavoitteet korkealla.

1 erä

Pelitunnelma kohdillaan. Kiistottaret kotisalissaan kannustavan yleisön edessä ja RaisU oli saapunut haastamaan kotijoukkuetta. Molemmilla joukkueilla alusta alkaen hyviä onnistumisia mutta myös helppoja virheitä, joten erä eteni tasaisesti. Michaelan käsi vilahti muutamaankin otteeseen ja kotijoukkue kävi hienoisessa johdossa, kunnes vieraat kuroivat eron kiinni ja menivät kahdella pisteellä ohi 10-12. Aikalisä Kiistolle! Kiistottarien syötöt ja vastaanotto takkusivat ja vieraat saivat etumatkan, 13-16. Meri ja Anni-Leena kentälle, 16-18. Vieraat onnistuivat upottamaan palloa kotijoukkueen kenttään ja Kiisto aikalisälle 18-22 tilanteessa. Ilona syöttövaihtoon 19-22. 20-23 otettiin Ilona vaihdosta takaisin. Passari-Hakkurivaihto takaisin 21-23, Julia syöttämään.Noora niittasi, 22-23. Venla ujutti keskeltä ja tilanne tasan. Raisulle aikalisä. Vastustajan virheestä eräpallo Kiistolle. Syöttö yli, tasan 24-24. Vaihto Raisulle, Himanen syöttövaihtoon. Venla niittaa pallon keskeltä, toinen eräpallo Kiistolle. Sandra iski pallon vastustajan yläkäsien kautta pitkälle takakentälle, joten erä kotijoukkueelle 26-24.

2 erä

RaisU ei lannistunut edellisen erän häviöstä vaan tuli edelleen vahvasti. Julian ja Michaelan yhteistyö verkolla oli ihailtavaa ja lähes aina onnistunutta, 6-4. Tasaisesti väännettiin erää eteenpäin. Muutaman RaisUn virheen myötä Kiistottaret ottivat pienen kaulan, 13-12. RaisU vastaavasti otti pienen kaulan 14-16. Kannustusta katsomosta ei ainakaan puuttunut. Meri ja Anni-Leena kentälle. RaisU vaihtoi, 20-18. Tilanne 21-20, Ilona syöttävaihtoon. Meri löi lujaa pallon vastustajan puolelle 22-20. RaisU kuroi tasoihin 22-22. Kiiston vaihdot takaisin, Julia syöttämään, valitettavasti verkkoon 23-23. Patu otti aikalisän. Kiistolle ensimmäinen eräpallo, syöttö pitkäksi, 24-24. Kiistolle toinen eräpallo, Michaelan hyökkäys epäonnistui, taas tasan 25-25. Kolmas eräpallo, Julia heitti pallon kohti takanurkkaa, 27-25! Huh, lopputulos olisi voinut olla myös toisinpäin, mutta Kiisto vei vahvasti taas loppuun saakka.

3 erä

Kiistottaret ottivat erän alussa pihtiotteen ja tilanne oli jo 9-3. Lähes kaikki onnistui kotijoukkueelta! Torjuntakin toimi. RaisUlle aikalisä tilanteessa 13-7,kun kotijoukkue vei erää vahvasti. 14-7 RaisU teki vaihdon vastaanottoon. Meri ja Anni-Leena kentälle 17-11. RaisUlle aikalisä 20-13. Kiistolle notkahdus ja aikalisä 20-16. Vaihdot takaisin passari-hakkuriosastolta, 22-18. Alisa torjui 23-18. RaisU vaihtoi syöttövaihtoon uutta verta. Noora saattoi kotijoukkueen eräpallolle 24-19. Alisa syötti pallon leveäksi ja vierasjoukkue teki jälleen vaihtoja. RaisU sai kaksi pistettä 24-21, Patu otti aikalisän. Noora torjui erävoiton kotijoukkueelle 25-21 ja päätti näin otteluparin kotijoukkueen eduksi.

Ottelun parhaiksi pelaajiksi valittiin RaisUlta #14 Venla Raitala ja kotijoukkueelta Rinta-Joupin kummipelaaja #7 Michaela Bajnokova. LP Kiiston matka jatkuu kuten tavoitteena oli, ykkössarjan finaaleihin. Finaalit pelataan huhtikuun ensimmäisenä viikonloppuna ja vastustajaksi on selvinnyt Rantaperkiön Isku. Finaaliotteluiden aikataulu ja paikat selviävät alkuviikon aikana, joten seuraa kanaviamme. Finaalien voittaja pääsee taistelemaan liigakarsintoihin Helsinki Volleytä vastaan.