Ajankohtaisia asioita ja tulevia tapahtumia
KuntoiluJulkaistu: 22.06.2022 19.46

Ajankohtaisia asioita ja tulevia tapahtumia

Kuntojaoston kevätkausi 2022 sujui toiminnan merkeissä, vaikka Koronavirus meinasi edelleen haitata ja rajoittaa toimintaa. Koronasta huolimatta olemme kuitenkin voineet toimia suunnitellun ohjelman mukaisesti ja saimmekin nauttia liikunnan eri muodoista ja hyvästä seurasta. Sisälajien osalta keväällä häiriötä aiheuttivat koulujen remontit, jotka hieman lyhensivät kautta sekä kuntojumpassa että kuntolentopallossa. Osallistujamäärä säilyi kevään aikana lähes ennallaan. Uutena yhteistyökumppanina toivotamme mukaan toimintaan Vaasan eläkkeensaajat ry:n, joka yhteisöjäsenenä tarjoaa jäsenkunnalleen Vaasan Kiiston kuntoilupalveluja syksystä alkaen.

Tulevaan syksyyn valmistaudumme tekemällä luontoliikuntaretkiä alueellamme elo- lokakuun välisenä aikana. Tämä yhteistyössä TUL:n Pohjanmaan piirin kanssa toteutettava ohjelma sai jo viime vuonna hyvää palautetta. Kuvia retkistä nähtävillä tämän jutun lopussa.

Liikuntakohteisiin tulemme tutustumaan yhden päivän tapahtumina, jolloin kävelemme luonnossa ja tutustumme isäntäseuran johdolla uusiin paikkakuntiin sekä seurojen toimintaan. Osallistuminen tapahtumiin on helppoa: aamulla lähdetään kimppakyydeillä kohteeseen ja jo puolenpäivän aikaan pääsemme patikkaretkelle luontoon. Retken aikana nautimme mukana tuomiamme omia eväitä sekä nautimme luonnosta tutustuen paikkakuntien erikoisuuksiin. Syksyn tulevia retkiä on sovittuna seuraavasti:

• 20.8. Majakkapäivä Kaskisten Vedon vieraana
  • 4.9. Kokkolan Palmahovi ja Siikapäivät. Isäntinä Ykspihlajan Reima ja Kokkolan Jymy.
  • 11.9. Seinäjoen Paukanevan luontopolut ja ateriointi laavulla Seinäjoen Sisun johdolla.
  • 25.9. Lapuan Simpsiö isäntänä Lapuan Ponnistus.
  • 2.10. Ähtärin uusi luontokeskus ja sen kuntoilumahdollisuudet Ähtärin Valppaan johdolla.

Muita syksyn tapahtumia ja liikuntaryhmiä:

15.10. Liikuntaseminaari ja matka Uumajaan. Matkaan lähdetään yhdessä bussilla. Tutustumme Uumajan liikuntatoimintaan ja kaupunkiin. Menomatkalla pidämme liikunta-aiheisen seminaarin teemalla ”Liikunnan iloa liikkumattomille”, sisältäen matalan kynnyksen toimenpiteet, oivallukset ja ryhmätyöt. Matkan hinta on noin 100 euroa/hlö. Järjestäjä TUL:n Pohjanmaan piiri.

Perinteinen kuntojumppa käynnistyy jälleen 6.9. Toiminta jatkuu tiistaisin Nummen koululla. Erkki Valli vetää ryhmää.

Kuntokeilailu alkaa jälleen keilahallilla syyskuun alussa vetäjänään Pekka Iitola. Toimintaan mahtuu vielä runsaasti uusia jäseniä ja toivommekin uusia harrastajia mukaan. Keilailu on mukava laji harrastaa ja siihen on helppo tulla mukaan, vaikka ei olisi ennen sitä kokeillutkaan. Laji sopii hyvin niin naisille kuin miehillekin. Kiiston keilaajat opastavat uusia harrastajia mielellään.

Kuntolentopallon sekaryhmä alkaa myös syyskuun alussa vetäjinään Pirjo Viljamaa ja Tapio Tarvonen. Paikkana on edelleen todennäköisesti Hagan koulu. Olemme 1½ tuntia kerrallaan hauskassa ja hyvässä seurassa. Aika ja paikka vahvistetaan vielä myöhemmin loppukesän aikana.

Seuraa Vaasan Kiiston nettisivuja!

Tervetuloa mukaan!

Erkki Valli, puheenjohtaja 045-1512611,