D-pojat 6v6 Seinäjoella 28.10.
D-pojat (2011-12)Julkaistu: 09.11.2023 15.57

D-pojat 6v6 Seinäjoella 28.10.

D-pojat suuntasivat lauantaina 28.10. Seinäjoelle 6v6 Pooli 1C turnaukseen. Koska alueella on niin vähän D-poikia 6v6 sarjassa niin pojat osallistuvat tyttöjen sarjaan. Tässä iässä tytöillä on vielä fyysinen ja henkinen ylivoima poikiin verrattuna, joten voidaan olettaa että tytöt ei ainakaan helpolla poikia tule päästämään peleissä.

Ensimmäisessä pelissä vastaan asteli kotijoukkue SeLe Dominoes Seinäjoelta. Heti pelin alkuun pojat ottivat hyvän asenteen peliin ja veivät erää helposti 0–9 tilanteeseen. Tämän jälkeen Kiiston Gepardien peli alkoi rakoilla ja vastustaja alkoi keräämään aina 1–2 pistettä putkeen enemmän kuin Kiisto onnistui saamaan ja eräjohto kapeni tilanteeseen 19-21 Kiiston ollessa vielä johdossa. Erän loppu oli kuitenkin SeLen juhlaa ja erä kotijoukkueelle numeroin 25-21.

Toiseen erään lähdettiin samalla kaavalla kuin ensimmäiseen ja Gepardit ottivat jälleen vahvan viiden pisteen johtoasetelman. Erä oli jo menossa Gepardeille näytösnumeroin, mutta tilanteessa 8-19 Sele otti aikalisän ja heidän valmentaja onnistui tekemään taikojaan aikalisän aikana ja SeLe aloitti kovan takaa-ajon. Vastustaja alkoi napsimaan pisteen toisensa perään ja nousi aina pistetilanteeseen 21–24 Kiiston ollessa kiinni eräpallossa. Jälleen SeLen aikalisä ja sama taikatemppu uudestaan. Tilanne tasoittuu pisteisiin 24–24. Nyt oli Kiiston valmentajan aika ottaa aikalisä ja tehdä taikojaan pelaajille. Kaksi seuraavaa pistettä Vaasaan ja erävoitto oli todellista pistein 24–26.

Kolmas erä oli lähes olkoon toisinto kahdesta ensimmäisestä erästä, Kiiston vieden peliä selvin numeroin aina muutaman pisteen päähän erävoitosta. Kun jälleen kerran vastustaja taistelee itsensä mukaan peliin päästen tällä kertaa tasatilanteeseen 13–13. Tällä kertaa Kiisto oli kuitenkin päättänyt ottaa erän kotiin ja vei kaksi viimeistä pistettä nimiinsä voittaen erän 13–15 ja pelin 1-2. Ensimmäinen 6v6 voitto oli totta!

Toiseen peliin Kiisto sai vastaansa Plokin Pihtiputaalta. Ensimmäisessä erässä Kiisto aloitti jälleen vahvasti, mutta Plokin joukkue näytti vahvuutensa ja otti pelin haltuunsa tilanteessa 9–9. Tämän jälkeen Kiistolla ei oikein onnistunut mikään, kun taas Plokilla tuntui olevan vauhti päällä. Ploki otti erän nimiinsä 17–25.

Toiseen erään Kiiston Gepardit antoivat pitkän etumatkan vastustajalle keräten vain viisi pistettä, kun vastustaja keräsi itselleen jo 21 pistettä samassa ajassa. Tilanne näytti jo todella huolestuttavalta tässä vaiheessa. Pojat päättivät kuitenkin, että ei peli ollut vielä pelattu vastustajan ylivoimaisesta johdosta huolimatta ja pojat alkoivat tekemään hurjaa tulosta kentällä tehden aina 7 peräkkäistä pistettä. Tämänkin jälkeen pojat antoivat vain yksittäisiä pisteitä vastustajalle, mutta valitettavasti niitä tuli annettua yksi liikaa, jolloin erä ja samalla koko peli päättyi vastustajalle eräpistein 17-25 sekä erin 0-2.

Kolmanteen peliin Kiisto sai vastaansa JyLen Jyväskylästä. Peli alkoi tasaisissa merkeissä ja molempien joukkueiden saaden loistavia onnistumisia, sekä tehden virheitä tasaisesti molemmin puolin. Peli kulki lähes olkoon tasapistein aina erän loppuun asti, Kiiston ollessa pisteen kaksi johdossa tilanteeseen 18–15 asti. Tämän jälkeen vastustajan ottama aikalisä teki tehtävänsä ja JyLe vei erää numeroihin 18-23. Jälleen erän lopussa Kiisto onnistui kaunistelemaan numeroita 22-25 asti, eikä tälläkään kertaa erää saatu käännettyä itselle.

Toinen erä oli koko erän ajan tasaista vääntöä, mutta loppujen lopuksi vastustaja oli jälleen sen pari pistettä vahvempi vieden erän 22–25 ja samalla koko pelin nimiinsä 0–2. Seuraavassa turnauksessa Kiisto saa jälleen vastaansa JyLen ja silloin ei Gepardit laita häntää koipien väliin erien lopussa ja aio olla yhtä kohteliaita vastustajille kuin tällä kertaa olimme.

Kaiken kaikkiaan turnaus oli jälleen osoitus siitä, miten pelit kehittävät ja jokainen pelaaja sai mahtavia onnistumisia päivän aikana, vaikkakin niitä epäonnistumisiakin mahtui joukkoon. Lentopallo on kuitenkin virhepeli, jossa kaikki pisteet tulevat jonku virheestä, joten se, joka osaa parhaiten unohtaa virheet ja keskittyy onnistumisiin, tulee olemaan lopussa voittaja. Tästä on hyvä jatkaa ja valmennuksellakin on selvä näkemys vahvistettavista asioista, joten seuraavassa turnauksessa tullaan näkemään vieläkin ärhäkämpi Gepardi.

Kiitos kaikille järjestäjille, osallistujille, vastustajille, kannustajille sekä kuskaajille! Kiitos myös yhteistyökumppaneillemme!

#teamvaasansähkö, #vaasanosuuspankki, #D-pojat, #junnulentis, #vihreäsydän