6v6 Kevät kauden avaus Vaasassa 14.1.24
D-pojat (2011-12)Julkaistu: 14.01.2024 22.50

6v6 Kevät kauden avaus Vaasassa 14.1.24

D-poikien 6v6 kevätkausi alkoi mukavasti kotiturnauksella Isolahden koululla. Kevätkaudelle sääntöihin saimme hieman muutoksia, kun nyt syötön saa ottaa vapaalla tavalla vastaan eli yläkautta tai vaikka jalalla nostaen, kuten ensimmäisessä pelissä yksi piste tehtiinkin.

Ensimmäiseen peliin saimme syksyltä tutuksi tulleen Seinäjoelta SeLe Dominoes. Ensimmäisessä pelissä joukkue oli heti alusta alkaen mukana niin liikkeen kuin ajatuksenkin osalta, eikä tyypillistä aamukankeutta ollut havaittavissa keneltäkään. Joukkue pelasi tähän asti parasta lentopalloa koko pelin ajan eikä omiin virheisiin juurikaan sorruttu. Kaikki saivat loistavia onnistumisia ja moni jopa ylitti itsensä. Peli selvin numeroin Kiistolle 2-0 eri 25-11 ja 25-15.

Toiseen peliin saimme vastaan Plokin Pihtiputaalta. Peliin lähdettiin samalla tavalla kuin edellinen lopetettiin, mutta 2 tunnin tauko teki tehtävänsä eikä pelissä ollut mukana ajatus eikä liike. Kiiston ensimmäinen aikalisä otettiin tilanteessa 0-5, mutta ei se auttanut tilannetta lainkaan. Erän aikana Kiisto sai oppia miltä tuntuu, kun itsellä ei onnistu mikään, kun taas vastustajalla tuntuu onnistuvan aivan kaikki. Erä murskaluvuin Plokille 8-25. Toiseen erään lähdettiin sitten puhtaalta pöydältä ja tavoite oli voittaa erä ja edetä kolmanteen ja otteluvoittoon. Erä alkoikin Kiiston komennuksessa hienosti aina 5-14 tilanteeseen saakka, jonka jälkeen Kiisto oli jo henkisesti voittanut erän. Ploki aloitti kovan takaa-ajon ja nousi rinnalla numeroissa 21-21 ja vieden erän nimiinsä 22-25 ja sitä myöten pelin 0-2.

Kolmanteen peliin saimme vastaamme Nurmon Jymyn Chokot, jotka tiedettiin kovaksi vastukseksi heidän voitettuaan aiemmat pelinsä puhtain numeroin. Ottelu alkoi tasaisissa merkeissä Kiiston ollessa parin pisteen johdossa lähes koko erän ajan. Kuten tavallista pojat olivat vieraskoreita nuorille neideille ja taipuivat erän lopussa ja erä vieraille 18-25. Toiseen erään lähdettiin uudestaan hakemaan sitä erä voittoa ja erä menikin aivan tasapistein tilanteeseen 16-16. Tämän jälkeen Kiisto päätti olla katselematta numerotaulua ja pelata kunnes tuomari viheltää pilliin kaksi kertaa erän päättymisen merkiksi. Erässä nähtiin huimia palloralleja ja taistelemista loppuun asti molemmilta joukkueilta. Tällä kertaa erä taistelutahtoiselle Kiistolle 25-20. Kolmanteen erään ei lähdetty nöyristelemään vaan tavoitteena oli erä ja otteluvoitto. Erän aikana koko Isolahden sali raikasi kannustuksesta ja pelaajien huudoista, kun joka pallosta taisteltiin. Erän aikana nähtiin myös Kiiston joukkueen kaikkien aikojen pisin palloralli, joka kesti 1min 30 s. Valitettavasti piste tällä kertaa vastustajalle. Tästäkään pallon tappiosta ei leuka tipahtanut rintaan vaan jatkettiin taistelua niin että Kiistolla oli jo ottelupallo, NJ oli kuitenkin vahvempi lopussa ja vei erän nimiinsä 15-17 ja pelin 1-2.

Turnauksen saldona oli siis yksi voitto ja kaksi todella harmillista tappiota. Vaikka tällä kertaa numerot olivat mitä olivat, pelasi joukkue todella hienon ja viihdyttävän lentopalloturnauksen. On ollut mahtavaa seurata, miten joukkue on kehittynyt puolessa vuodessa ja peli alkaa näyttämään oikealta lentopallolta. Vaikka välillä on vielä ajatus ja pelipaikatkin hukassa, mutta kokonaisuutena on menty aimo harppauksia eteenpäin. Tästä on hyvä jatkaa harjoituksia kohti seuraavaa turnausta, jonne mennään haastamaan kaikki eteen tulevat joukkueet ja tavoitteena on voitto jokaisesta.

Kiitos valmennukselle, huoltajille, joukkueenjohtajalle sekä kaikille yhteistyökumppaneillemme!

@vaasankiisto_dpojat #vaasankiisto #vahvavihreä, @vaasansahko #teamvaasansähkö, @opvaasavasa #teamop, @inmedioy #inmedi, @vvkuivaus #vvkuivaus, @veomoments, @#veomoments, @sparal_oy #sparal, @abbsuomi #abbsuomi, @aminidrinkfinland #aminidrinkfinland